True Life: I Asked Him Out…

12 comments
September 19, 2013 ‐ By

It’s a classic debate. Grab the bull by the horns and go for what you want or let a man be a man and wait for him to show his interest and ask you to go out on a date. It’s a tricky one. We asked our readers if they’d ever asked a man out. And for most of the respondents it turned out pretty well…like marriage and babies well. See what they had to say in the stories below.

Shutterstock

Shutterstock

Gabrettee: Yep. Turned down once. Still good friends with the other.

Latoya: I have. He was cool with it cause he was like I never had a woman take me out on a date. Told him u been messing with the wrong woman. Lol I like to make him feel appreciated

More from Styleblazer

More from Mommynoire

MadameNoire Video

Comment Disclaimer: Comments that contain profane or derogatory language, video links or exceed 200 words will require approval by a moderator before appearing in the comment section. XOXO-MN
  • SamyyCiao

    Every Day more and more black women of every age, size, skin tone – but generally college educated and have a job are dating whtie men and having greeat times with them – I see this everywhere in the US as my job takes me to many cities including the the South.

  • QueenNTheMaking

    *Tears* at Syreeta’s comment!! LMAO…i respect your bravery though lol…”dust yaself off and try again”

  • Kristen

    I see nothing wrong in women making the first move.

    But every time I asked a guy out it never went anywhere! I wont be asking for a while, but I’ll never say never.

  • Sheena B

    When I was dating I asked a couple of guys. They seemed very interested but hesitant to pull the trigger. I used to kind of give off that tough girl, not in the mood to be bothered, vibe so that was the reason. They were good guys too and I’m glad I asked. I learned a lot about men and relationships from them.

  • Tonyoardee

    More women should try this, that waiting for him to make a move when YOU want him is childish

  • Nope

    I think a good mentality to have is like going to a job interview. You don’t go in to a job interview with the premise of being guaranteed the job, just that you have a shot and hope to get it. And if you don’t get the job, that doesn’t stop you from applying elsewhere. Have the same mentality when approaching a dude.

  • Lisa

    I don’t and won’t ask. Guys in my are sort of lazy and want women to do all the work. Ask, pay, initiate. Where does the manliness come in, in situations like this. I friend zone guys that can’t ask, won’t ask, sort of means they don’t want you bad enough.

    • Nope

      “Guys in my are sort of lazy and want women to do all the work. Ask, pay, initiate.”

      I don’t know what planet you’re on, but 95% of the time men are the very ones doing this. Don’t make exceptions the rule.

  • Jessica

    I don’t and the time I thought I did which happens to be the man I’m dating now, started when he asked for my number then contacted me first. If the man ask for my number or acts interested in me I may say “when you taking me out.” You know sometimes men need alittle push.

  • Pingback: True Life: I Asked Him Out… | Blackonomics Magazine

  • cryssi

    It seems like a 50/50 toss up

    • Nope

      Of course. But most women are soooo terrified of rejection, that other 50% is too high a risk to them. They only like a 100% scenario, which isn’t the case for men or women.

      It’s a shame that most women will go after a handbag or pair of shoes way harder than they will a man they’re interested in that could actually be meaningful in their life.

No thanks